DSB SverigeDSB Småland ABDSBFirst DanmarkDSB Uppland ABRoslagsbanan

DSB Øresund Pendler
Rejsetidsgaranti

Gyldig fra 19. januar 2010

Sådan får du kompensation

Er du pendler og rejser med DSB Øresund gælder Pendler Rejsetidsgaranti for dig:
  • der har måneds- eller pendlerkort købt i Danmark, som gælder i mindst 30 dage
  • der har Rejsekort personligt med minimum rabattrin 5

  • Du kan få kompensation, når vi ikke lever op til vores mål på din strækning, og du har tilmeldt dig, på en af DSB Øresund målestrækninger:
    • Kystbanen (Helsingør - København H)
    • City (København H - Kastrup)
    • Øresundsbanen (København H - Malmø C)

    Er du ikke allerede tilmeldt, kan du gøre det her.

    Er du allerede tilmeldt, kan du bruge dit "Pendler login" her.

    Hvad får du i kompensation

    Beregning af kompensation:
    DSB Øresund Pendler Rejsetidsgaranti tager udgangspunkt i togenes rettidighed. Det vil sige tog, der ankommer indenfor 4,59 minutter efter planlagt ankomst.
    Hvis antallet af rettidige tog, i perioden dit kort er udstedt til, er mindre end det fastsatte mål på 92 procent, har du ret til kompensation.

    Målet for rettidighed for DSB Øresunds tog er fastsat til 92 procent i 2014 og det gælder for alle tre pendlerstrækninger.

    Kompensationen beregnes automatisk og udbetales ved kortets udløb til din NEMkonto, hvorfor det er nødvendigt at oplyse dit danske CPR-nummer.

    Har du købt dit Øresundskort i Sverige, skal du ansøge om kompensation hos Skånetrafiken.

    Se rettidighed

    Regler
    Du kan få kompensation, hvis du rejser med følgende typer togkort
    • DSB Øresund Pendlerkort til Standard og 1. Klasse
    • DSB Øresund SU Øresundskort udstedt i Danmark til rejsende med dansk CPR-nummer
    • DSB Øresund Øresundskort udstedt i Danmark til rejsende med dansk CPR-nummer

    Undtagelser
    Der findes tilfælde, hvor garantien ikke gælder, hvis:
    • Du kun rejser i Hovedstadsområdet zone 1 og 2
    • DSB Øresund har informeret om køreplansændringer mindst 24 timer før din rejse enten i annoncer, på stationen, Rejseplanen eller DSBØresund.dk.

Kontakt

Kontakt
DSB Kundecenter
Kundehenvendelser DSB Øresund
Postbox 363
2630 Taastrup

Tlf. 70 13 13 11

Email: dsboresund@dsb.dk

Øvrige operatører

Togoperatørerer i Danmark
DSB
Telefon 70 13 14 15
www.dsb.dk

Arriva Skandinavien
Telefon: 72 30 25 00
www.arriva.dk

Lokalbanen
Telefon: 48 29 87 00
www.lokalbanen.dk

Københavns Metro
Telefon: 7015 1615
www.m.dk



Busser i København
Movia
Telefon 36 13 14 15
www.moviatrafik.dk



Sverige

Öresundståg (bus og tog i Sydsverige)
www.oresundstag.se

Skånetrafiken (bus og tog i Skåne)
Telefon: (+46) 771 77 77 77
www.skanetrafiken.se

SJ (tog i store dele af Sverige)
Telefon: (+46) 771 757599
www.sj.se
AJOUR CMS