DSB SverigeDSBFirst DanmarkDSB Uppland AB

Hittegods

Hvis du har glemt noget i toget eller på stationen, har du mulighed for at oprette en elektronisk efterlysning her.

Når du vælger at efterlyse dine ting elektronisk, springer du telefonkøen over, og samtidig sikrer du en helt præcis beskrivelse af dine egne ting.

Penge, værdipapirer, særligt værdifulde smykker og lignende afleveres straks til politiet. Medicin afleveres til destruktion på apoteket, og letfordærvelige varer, som madvarer, destrueres.

Andet hittegods opbevares af DSB Øresund i indtil tre måneder, inden det overleveres til politiet jf. "Lov om Hittegods."

Det kan aftales, at genstanden sendes til dig pr. efterkrav. Det vil sige, at du betaler forsendelsesomkostninger.

DSB Øresund kontakter ikke personalet i togene for at søge efter glemte sager og der kan ikke laves aftaler om afhentning af hittegods, uden om hittegodssystemet.
Hos DSB Øresunds Kundecenter på tlf. 70 13 13 11 kan du få råd og vejledning til vores procedure.

Hittegods i Sverige
I Sverige håndteres hittegods af vores samarbejdspartner HGS (Hittegods Sverige).

Forespørgsel vedrørende glemte ejendele kan foretages ved telefonisk henvendelse til HGS's kontor på alle hverdage i kontorets åbningstid 9.00 til 18.00:

Kundeservice:
Tlf: +46 722 032023

Malmø:
Malmø Central Station
211 10 Malmö
Tlf: +46 722 032027 eller +46 722 032028
Fax: +46 40 20 21 92
E-mail: hgs.malmo@gmail.com

Gøteborg:
Kämpegatan 12
4 11 04 Göteborg
Tlf: +46 722 032025 eller +46 722 032026
Fax: +46 31 15 63 43
E-mail: hgs.goteborg@gmail.com

Kontakt

Kontakt
DSB Kundecenter
Kundehenvendelser DSB Øresund
Postbox 363
2630 Taastrup

Tlf. 70 13 13 11

Email: dsboresund@dsb.dk
AJOUR CMS