DSB SverigeDSB Småland ABDSBFirst DanmarkDSB Uppland ABRoslagsbanan

DSB Øresund Basis
Rejsetidsgaranti

Gyldig fra 19. januar 2010

DSB Øresund Basis Rejsetidsgaranti gælder, hvis du på rejse med DSB Øresund, bliver forsinket mere end 30 minutter. Du kan få kompensation, hvis du har rejst med DSB Øresund på Kystbanen i Danmark eller over Øresund, med billet eller klippekort.

Bemærk!
Vores ekspeditionstid for behandling af ansøgninger om DSB Øresund Basis Rejsetidsgaranti er 14 hverdage.

Sådan får du kompensation
Hvor meget du får i kompensation afhænger af, hvor meget du blev forsinket.

For at få kompensation skal du udskrive og udfylde et ansøgningsskema. Ansøgningsskemaet finder du her

Ansøgningsskema til ansøgning for DSB Øresund basis rejsetidsgaranti

Ansøgningsskemaet kan også hentes på en station.

Ansøgningen skal sendes til:

DSB Øresund Kundecenter
DSB Øresund Basis Rejsetidsgaranti
Postboks 363
2630 Taastrup

Ansøgningsskemaet kan ikke indsendes elektronisk.

Husk, at du skal indsende ansøgningsskema og kopi af billet og/eller klippekort senest 14 dage efter den dag, du er blevet forsinket.

Hvad får du i kompensation
Vi tilbyder enten en ny billet til samme rejse (DSB Øresund Rejstidsgarantibillet) eller kontant tilbagebetaling efter følgende satser:

ForsinkelseKompensation
30 minutter eller mere 25% af rejsens pris
60 minutter eller mere 50% af rejsens pris
90 minutter eller mere 75% af rejsens pris
120 minutter eller mere 100% af rejsens pris

Hvis din kompensation er på mindre end 25 kr, vil du automatisk få tilsendt en DSB Øresund Rejsetidsgarantibillet.

Hvordan får jeg min kompensation?
  • Vælger du en ny billet til samme rejse, bliver denne sendt med posten
  • Vælger du kontant udbetaling, bliver pengene sat ind på din konto.
Hvis du ønsker at få kontant kompensation, skal du huske at oplyse dit konto nr. i ansøgningen. Uden dit konto nr. udsteder vi automatisk en DSB Øresund Rejsetidsgarantibillet.

Har du en udenlandsk konto, skal du også oplyse SWIFT nr. og IBAN nr.

Regler
Rejsetidsgarantien gælder ikke hvis DSB Øresund har informeret om køreplansændringer mindst 24 timer før din rejse enten i annoncer, på stationen, Rejseplanen eller DSBFirst.dk.

Det er ankomsttiden på din bestemmelsesstation (altså sidste station, du ankommer til) og ikke afgangstidspunktet der afgør, hvor meget du er forsinket


DSB Øresund Basis Rejsegaranti kompenserer ikke:
Kontrolafgifter/Indbetalingskort inkl. gebyr
COPENhagen Card
Cykelbilletter
Særbilletter, herunder billetter til særtog, lejrskolebilletter, agentbilletter og billetter udstedt til befridring ved særlige arrngementer.

Kontakt

Kontakt
DSB Kundecenter
Kundehenvendelser DSB Øresund
Postbox 363
2630 Taastrup

Tlf. 70 13 13 11

Email: dsboresund@dsb.dk

Øvrige operatører

Togoperatørerer i Danmark
DSB
Telefon 70 13 14 15
www.dsb.dk

Arriva Skandinavien
Telefon: 72 30 25 00
www.arriva.dk

Lokalbanen
Telefon: 48 29 87 00
www.lokalbanen.dk

Københavns Metro
Telefon: 7015 1615
www.m.dk



Busser i København
Movia
Telefon 36 13 14 15
www.moviatrafik.dk



Sverige

Öresundståg (bus og tog i Sydsverige)
www.oresundstag.se

Skånetrafiken (bus og tog i Skåne)
Telefon: (+46) 771 77 77 77
www.skanetrafiken.se

SJ (tog i store dele af Sverige)
Telefon: (+46) 771 757599
www.sj.se
AJOUR CMS